Driftstörning
Re: Driftstörning
Problemet skall vara löst nu. Tack för tålamodet.
We are back online. Funkar fint med bra hastighet.
Vet inte hur ni fick igång det men varken SE, FI , UK eller US tunnlarna funkar hos mig.
Använder Wireguard.
Laddade ner nya tunnelskript och nu funkar det.
Använder Wireguard.
Laddade ner nya tunnelskript och nu funkar det.
Kvick fundering, skulle det vara en idé att ha ett pinnat inlägg om just driftstörningar längst upp i forumet? Är ju inte ofta det händer men kanske för att hålla antalet trådar nere på sikt?
Mycket bra idé. Jag har skapat och pinnat en sådan tråd nu.Lars-Erik wrote: Mon 10 March 2025, 20:51 Kvick fundering, skulle det vara en idé att ha ett pinnat inlägg om just driftstörningar längst upp i forumet? Är ju inte ofta det händer men kanske för att hålla antalet trådar nere på sikt?
-
Hej!admin wrote: Thu 13 March 2025, 05:30Mycket bra idé. Jag har skapat och pinnat en sådan tråd nu.Lars-Erik wrote: Mon 10 March 2025, 20:51 Kvick fundering, skulle det vara en idé att ha ett pinnat inlägg om just driftstörningar längst upp i forumet? Är ju inte ofta det händer men kanske för att hålla antalet trådar nere på sikt?
En ännu bättre idé vore kanske om ni hade en separat upptidssida där man kan se om det varit någon driftstörning.
Att följa ett forum känns inte lika smidigt.
Här finns en gratisvariant ifall ni kan hosta upptidssidan själv (PHP/mySQL-baserad) github.com/CachetHQ/Cachet
Ifall ni inte vill hosta själv finns t.ex instatus.com, som har gratissidor man kan skapa som dem hostar åt en.
Vill ni även ha något som automatiskt kontrollerar upptiden från olika platser i världen så finns dessa tjänster som är mer eller mindre gratis: hetrixtools.com, betterstack.com, cronitor.io, och healthchecks.io.
Tror att man även kan dölja vilka ip-nummer som kontrolleras i några av dessa tjänster, ifall man inte vill skriva ut det till allmänheten.
Alternativen är många

Lycka till!