Osannolikt men..

Vår huvudtjänst.
Post Reply
PiCkLeS
Posts: 16
Joined: Thu 1 April 2021, 21:15

Osannolikt men..

Post by PiCkLeS »

Jag kör sedan länge tillbaka en wg-tunnel via min Asus router så hela mitt hemma-nät går via tunneln. Routern är just nu en AX-86U och kör senaste versionen av Merlin.

De senaste månaderna har tunneln slutat att svara av någon anledning av och till. Det kan gå tre timmar ibland, flera dagar ibland. Men tillslut så går den ner. Kör en keepalive på 60 sec och eg är konfen inte ändrad på något sätt mot hur jag hade den innan förr om åren. Haft WG sedan Int började med det.

Vi kan inte hitta nåt i loggar tyvärr så jag tänkte ställa en osannolik fråga:

Kan Integrity se om det är mer nedtid och fluktuationer på WG-tunnlarna sedan en tid? Eftersom tiden för när det går ner är så olika så känns det inte som en tvingad max-tid på uppkopplingen.

Iaf, alla eventuella idéer mottages tacksamt. Har en watchguard jag scriptade så jag får upp tunneln snabbt om den går ned, bara lite irriterande.

//P
abderoid
Posts: 54
Joined: Wed 15 February 2017, 19:28

Re: Osannolikt men..

Post by abderoid »

Hej Pickles!

Vi har fått några liknande rapporter senaste veckan och studerar det hela. Vi har inte sett något i de normala testerna och försöker utöka mätandet för att lokalisera eventuellt problem.

Har du sett något mönster i när det sker eller kanske om vissa servernät är mer påverkade än andra (du kan se den publika serveradressen under tumme-symbolen på https://integrity.st), kör du via fast anslutning eller mobilnät? Vilken klient?
Post Reply