Error 403 med Integrity VPN

Vår huvudtjänst.
Emerald
Posts: 1
Joined: Tue 29 August 2023, 17:32

Error 403 med Integrity VPN

Post by Emerald »

Hej,

Jag har noterat att när jag använder Integrety VPN genom min Asus router (ZenWifi 8XT) under VPN Fusion så får jag vid vissa sidor följande felmeddelande:

Från mobilen via WiFi:
403 ERROR
The request could not be satisfied
Request blocked. We can´t connect to the server for this app or website at this time. There mnight be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner. If you provide content to customers through CloudeFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudeFront documentation

Från datorn:
403 ERROR
The request could not be satisfied.
Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.
Generated by cloudfront (CloudFront)

Stänger jag av VPN så funkar sidorna utmärkt. Det är flera olika sidor som har problem, och jag har även testat detta på flera datorer.

Vad är fel och hur kan jag bibehålla VPN uppkopplingen men samtidigt slippa Error 403?

Tack på förband!
Slackware
Posts: 9
Joined: Sat 16 November 2019, 00:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Slackware »

Jag har samma problem när jag besöker blocket.se
Via webbläsare eller appen

Jag noterade vid ett tillfälle igår, något om att ip adress är rapporterat som del i ett botnet
abderoid
Posts: 54
Joined: Wed 15 February 2017, 19:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by abderoid »

Hej, tack för din rapport! Vad gäller det för webbsite? Vi försöker följa vilka tjänster det dyker upp dylika rapporter för och kan även ibland skyffla runt adresser när någon viss ip-adress blivit blockerad.
Haggen
Posts: 1
Joined: Sat 16 September 2023, 18:14

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Haggen »

Hallå! Har samma problem med bl.a, Blocket.se , netonnet.se , inet, elgiganten, mediamarkt och liknande hemsidor, får även reCaptchas på de flesta sidor via cloudflare, även varning om botnet på vissa sidor som nämndes ovanför

Börjar bli smått irriterande och jag funderar på att helt byta vpn och även leverantör.
abderoid
Posts: 54
Joined: Wed 15 February 2017, 19:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by abderoid »

Hej och tack för din rapport! Jag beklagar att du har problem med att använda tjänsten. Jag lyckas dock inte återskapa/identifiera något problem med att ansluta till någon av siterna du nämner för närvarande. Kvarstår problemen?

Vi sätter upp siter som ni rapporterar problem med på en bevakningslista för att förhoppningsvis komma till identifiera återkommande problemsiter/adresser.
Oden
Posts: 8
Joined: Fri 31 August 2018, 20:44

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Oden »

Även i min familj förekommer problem med blocket om wireguard används med windows10.
Själv använder jag linux och openvpn och har aldrig haft problem med blocket.
Slackware
Posts: 9
Joined: Sat 16 November 2019, 00:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Slackware »

Beklagar sen uppdatering...
Jobb och resor

Förutom blocket så är det i huvudsak en privat hemsida som strular, ger
"The network connection was lost
NSURLErrorDomain (inget numeriskt efter detta)

Försöker jag igen så händer det att jag får
Webbplatsen kan inte nås
sidans adress (privat) stängdes oväntat ner anslutningen.
Testa att kontrollera anslutningen

ERR_CONNECTION_CLOSED

Jag ska lägga till att detta gäller via iOS 16.6.y och 17.x.y iPhone 14

Som tidigare, om jag stänger av VPN (via wireguard) så fungerar det. Testar just nu med openVPN i stället, återkommer med resultat vid tillfälle.

Via datorerna (alla med Slackware 15.0) så fungerar det som det ska, samt via en annan mobil med Android och wireguard.
Slackware
Posts: 9
Joined: Sat 16 November 2019, 00:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Slackware »

Nu har jag testat med OpenVPN i iOS 17.x.y
Fungerar fullt ut!


Redigerat: Efter ca 6-7 timmar så har jag blivit nedkopplad 4-5 gånger. Oftast i samband med att jag automatiskt växlar mellan mobilt internet och WiFi
(enligt inställningarna i OpenVPN så ska den som standard sköta detta automatiskt, men...)
Slackware
Posts: 9
Joined: Sat 16 November 2019, 00:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Slackware »

En månad sernare och allt blir värre... (OBS! Linux dator denna gång och inte iPhone/iOS som tidigare)

De senaste timmarna så får jag bl.a. detta
"We have detected that your router/modem may be compromised and part of the Meris DDoS botnet, or you are using a proxy associated with past Meris attacks. This page checks to see if it is really a human sending the requests and not an attack."

Vissa sidor (t.ex. google) ger inte all denna information (enligt ovan), utan jag får besked om att jag inte kan öppna sidan, utan felmeddelande.

För 5 minuter sen, via Firefox och google.se, sökte efter info (för test) om minecraft. Får då detta:
IP address: 176.10.***.***
Time: 2023-11-05T20:18:00Z
URL: https://www.google.se/search?q=you+don% ... s-wiz-serp
Söker jag på info om en Lenovo X1 yoga Gen 7
Access denied
You don't have permission to access "http://www.lenovo.com/se/sv/laptops/thi ... EN101T0010?" on this server.

Reference #18.e8b4817.1699215842.a072c141
Redigerat:
linuxquestions.org via cloudflare ber mig nu att bekräfta "I'm human" reCapcha (via Vivaldi webbläsare, samma linux dator)
Slackware
Posts: 9
Joined: Sat 16 November 2019, 00:28

Re: Error 403 med Integrity VPN

Post by Slackware »

Bytt till openvpn även på datorn, lenovo.com och linuxquestions.org fungerar som de ska nu IAF
Och jag ansluter nu med en 85.24.xxx.yy adress i stället för 176.10.xxx.yyy

Återstår att se om detta löser problemet permanent eller ej...
Post Reply