Ingen moderator?

Vår huvudtjänst.
Post Reply
Payerl
Posts: 44
Joined: Wed 8 February 2017, 07:16

Re: Ingen moderator?

Post by Payerl »

Jag har för vana att läsa här (och svara när jag kan) men tyvärr verkar inte det finnas allt för många aktiv moderatorer på forumet i nuläget så enda alternativet är att "anmäla" varenda inlägg och hoppas att det då tas bort.. Men det tillvägagångssättet lämnar ju mycket att önska..
Enligt Bahnhof när jag ringde dem var det ett problem hos dem och ingen kunde ansluta.
chris
Posts: 15
Joined: Mon 23 January 2017, 12:12

Re: Ingen moderator?

Post by chris »

Vad det gäller avbrottet i natt/morse så handlade det om ett planerat avbrott hos Bahnhof som bet oss i foten på ett sätt som vi inte hade räknat med. Det har varit en stressig morgon...

Vad det gäller spam så har jag fått i uppdrag att ta tag i problemet.

Det är väldigt bra om man rapporterar spam då får vi nämligen mail och kan agera. (Men jag skall kika på om man kan få nån automagisk spamrapportering.)

/Chris - Roddar teknik och utveckling åt 5Julystiftelsen.
chris
Posts: 15
Joined: Mon 23 January 2017, 12:12

Re: Ingen moderator?

Post by chris »

Vår ambition är att det skall ske här i forumet.

Men vi blev tagna på sängen av att detta skulle drabba oss på det här sättet. Men vi får helt enkelt varna även för förändringar som vi inte tror drabbar oss.

Och att forumet inte uppdaterades beror att vi tekniker gick all in för att förstå vad som hade hänt och lösa problemet. Så att kommunicera i forumet glömde vi helt enkelt bort. Att vakna kl 08 och inse att allt var nere var en adrelaninhöjare kan jag berätta. (Jobbar hemmifrån så jag hade varken fått på mig kläderna eller en kopp kaffe när jag insåg att nått stort var på g...)
Post Reply