Problem med wireguard under linux (har funkat tidigare)

Vår huvudtjänst.
Post Reply
nob

Problem med wireguard under linux (har funkat tidigare)

Post by nob »

Sen en tid tillbaka (oklart hur länge..) så lyckas jag inte koppla upp mig mot integrity, vilket har funkat tidigare. Jag har en conf-fil i /etc/wireguard som ser rimlig ut (har även testat att ladda ner en ny), men när jag kör

Code: Select all

sudo wg-quick up integrity_vpn
så får jag följande fel:

[#] ip link add integrity_vpn type wireguard                                                                                                                                                  [#] wg setconf integrity_vpn /dev/fd/63                                                                                                                                                       
[#] ip -4 address add 10.0.46.180/24 dev integrity_vpn                                                                                                                                        [#] ip -6 address add fdab:1337:1337:46::180/64 dev integrity_vpn                                                                                                                             
[#] ip link set mtu 1420 up dev integrity_vpn                                                                                                                                                 
[#] resolvconf -a tun.integrity_vpn -m 0 -x                                                                                                                                                   
Failed to resolve interface "tun.integrity_vpn": No such device                                                                                                                               
[#] ip link delete dev integrity_vpn   
Nån som vet vad som kan vara fel?

(Från början följde jag "guiden" här: viewtopic.php?t=507, och såhär ser min conf-fil ut:

[Interface]                                                                                                                                                                                   
PrivateKey = <redacted>                                                                                                                                    
dns = 2001:9b1:8826::53, 2001:9b0:4:2601::53, 98.128.186.86, 155.4.89.136                                                                                                                     
Address = 10.0.46.180/24,fdab:1337:1337:46::180/64                                                                                                                                            

[Peer]                                                                                                                                                                                        
PublicKey = 5QZl+0+C8oyx/pHYGsNks01dZQbigPFdDeWC6xyD6Bg=                                                                                                                                      
AllowedIPs = 0.0.0.0/0, ::/0                                                                                                                                                                  
Endpoint = wireguard.5july.net:48575   
Har även testat på en annan linuxburk och där funkar det utan problem..
wheezy

Re: Problem med wireguard under linux (har funkat tidigare)

Post by wheezy »

Nyinstallation?

sudo apt install resolvconf borde åtgärda problemet!
Post Reply