USA Servern nere?

Vår huvudtjänst.
Post Reply
Langelus
Posts: 15
Joined: Fri 22 November 2019, 23:20

USA Servern nere?

Post by Langelus »

Hej!

Sedan igårkväll så verkar inte min anslutning mot USA WG-servern fungera, ville bara kolla om det var fler som hade problem? Vanliga svenska fungerar som vanligt.
abderoid
Posts: 54
Joined: Wed 15 February 2017, 19:28

Re: USA Servern nere?

Post by abderoid »

Hej, alla tjänster/landsservrar fungerar normalt (även USA). Oklart varför det inte fungerar för dig, men det kan vara värt att testa starta om datorn. Ifall det fortsätter strular för dig kanske det är värt ett försök att skapa en ny anslutning på https://wg.5july.net och se om det blir någon skillnad. (du kan ha upp till fem anslutningar per konto och land).

-- mk
Langelus
Posts: 15
Joined: Fri 22 November 2019, 23:20

Re: USA Servern nere?

Post by Langelus »

Fick skapa en ny profil, hamnade på en annan endpoint IP vilket är relevant då jag har policybased routing upplagd i pfSense. Nu fungerar det igen med andra ord :)
Langelus
Posts: 15
Joined: Fri 22 November 2019, 23:20

Re: USA Servern nere?

Post by Langelus »

Bara en liten uppdatering, av någon anledning så verkar det inte så stabilt.. (fungerat stabilt från att ni lanserade US tjänsten tills nu)
Den nya profilen droppade efter någon dag, tog en annan som jag hade nedladdad sen innan och den gick att ansluta med och var uppe i några minuter innan den slutade släppa trafik.

Tror inte att det är min brandvägg då jag inte gjort några omkonfigurationer och min andra Integrity tunnel samt diverse S2S (samtliga Wireguard) fungerar utmärkt.
abderoid
Posts: 54
Joined: Wed 15 February 2017, 19:28

Re: USA Servern nere?

Post by abderoid »

Tack för rapporten, vi studerar situationen. Återrapportera gärna om det förändras i någon riktning för din del.
Post Reply