Wireguard config download problem

Vår huvudtjänst.
Pitchblack
Posts: 2
Joined: Fri 22 November 2019, 17:28

Wireguard config download problem

Post by Pitchblack »

Jag har installerat Wireguard och startat om datorn (inte inloggad på OpenVPN).
Loggar in utan problem på sidan för att skapa configfilen men när jag väljer "Ladda ner filen" så får jag detta felmeddelande:

integrity_vpd.conf could'nt be downloaded

Testat på 2 olika datorer (1 med Wirdguard installerat och 1 utan) och får samma resultat.

Nån aning vad som går fel?
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: Wireguard config download problem

Post by Markus »

Vilket OS samt webläsare får du detta problem?
Pitchblack
Posts: 2
Joined: Fri 22 November 2019, 17:28

Re: Wireguard config download problem

Post by Pitchblack »

Windows Server 2016 - Edge - fungerar ej
Windows 10 - Edge - fungerar ej

Testade på en 3e burk, Windows 10 - Chrome - det fungerar så problemet löst.

Tack för svar iaf!

Pitchblack
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: Wireguard config download problem

Post by Markus »

Såg nu att det verkar vara problem med edge / internet explorer om man försöker ladda ner konfigurations filen.
tills vidare går det bra använda annan webläsare te.x firefox eller chrome
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: Wireguard config download problem

Post by Haarigphung »

Hej jag har ungefär samma problem-det går inte att ladda ned konfigurationsfilen. jag har Bahnhof integrera vin- när jag skriver in rätt lösenord och användarnamn få jag meddelandet "wrong username or password"
jag har provar safari eller chrome. jag har provat uppdatera lösenordet, jag har bett bahnhofs kundtjänst kolla att inloggning och lösen ord stämmer- de kan heller inte logga in. väldigt irriterande. borde vara fler som har samma problem?
OS- macOS10.15.1
falkent
Posts: 3
Joined: Thu 19 December 2019, 18:01

Re: Wireguard config download problem

Post by falkent »

Samma här testat med edge,chrome,firefox fel användarnamn eller lösenord :evil:
Last edited by falkent on Sat 21 December 2019, 10:49, edited 1 time in total.
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: Wireguard config download problem

Post by Haarigphung »

om du tittar i tråden ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=38 så kan du se att inloggningen helt plötsligt fungerade. idag försökte jag dock att logga in på ytterligare en enhet, då var det samma historia igen -wrong username or password (med exakt samma uppgifter). det finns helt klart en bugg i inloggningssystemet. Jag har skrivit till Marcus som är någon slags admin men han svarar inte. Ligg på Bahnhof då de tydligen prioriterar andra saker.
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: Wireguard config download problem

Post by Markus »

Vi haft endel arbeta i en av våra datahallar som inte gick som planerat. det kan ha förkommit endel störningar under dagen. samt att det eventuellt kan ske endel störningar imorgon fredag också.
falkent
Posts: 3
Joined: Thu 19 December 2019, 18:01

Re: Wireguard config download problem

Post by falkent »

Haarigphung wrote: Thu 19 December 2019, 19:30 om du tittar i tråden ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=38 så kan du se att inloggningen helt plötsligt fungerade. idag försökte jag dock att logga in på ytterligare en enhet, då var det samma historia igen -wrong username or password (med exakt samma uppgifter). det finns helt klart en bugg i inloggningssystemet. Jag har skrivit till Marcus som är någon slags admin men han svarar inte. Ligg på Bahnhof då de tydligen prioriterar andra saker.
Väntar med spänning :?
falkent
Posts: 3
Joined: Thu 19 December 2019, 18:01

Re: Wireguard config download problem

Post by falkent »

Markus wrote: Thu 19 December 2019, 19:43 Vi haft endel arbeta i en av våra datahallar som inte gick som planerat. det kan ha förkommit endel störningar under dagen. samt att det eventuellt kan ske endel störningar imorgon fredag också.
Väntar med spänning :?
Post Reply