Problem med att skapa konfigurationsfilen

Vår huvudtjänst.
Post Reply
Nitram
Posts: 1
Joined: Fri 11 September 2020, 22:19

Problem med att skapa konfigurationsfilen

Post by Nitram »

Jag har haft Bahnhof som ISP sedan länge och använt deras OpenVPN tjänst i flera år.
Tänkte prova med Wireguard nu med då jag försöker skapa en konfigurationsfil så står det "Wrong username or password".
Dom uppgifter jag skriver in är dom jag använder till OpenVPN idag och där fungerar dom.

Har provat både med och utan OpenVPN anslutet och med olika browsers utan någon framgång.
integrity
Posts: 1
Joined: Sat 12 September 2020, 09:36

Re: Problem med att skapa konfigurationsfilen

Post by integrity »

Har samma problem med att skapa Wireguard konfigurationsfi.
Testat att byta lösen utan resultat.

EDIT
Sidan där jag försöker skapa konfigurationsfien.
https://wireguard-bahnhof.5july.net/
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: Problem med att skapa konfigurationsfilen

Post by Markus »

Det stämmer vi haft underhåll på sidan som skapade problem sedan igår kväll. Det ska dock vara fixat nu.
Kalle-kula
Posts: 1
Joined: Wed 2 December 2020, 10:19

Re: Problem med att skapa konfigurationsfilen

Post by Kalle-kula »

Har samma problem när jag idag försöker skapa upp konfigurationsfilen (Wrong username or password).
Är helt hundra på att det är rätt pass/lösen, däremot bytte jag lösen nyligen om det kan påverka.
Sitter på Mac med macOS Big Sur 11.0.1

Mvh Kalle

*Edit pratade precis med supporten hos Bahnhof där jag fick ett nytt lösen och då kunde jag ladda ner filen så det löste sig. :D

**Edit För andra som har samma problem tror jag att en lösning är att inte ha för svåra tecken i sitt lösenord, slutade att fungera återigen efter att jag bytt lösenord igen och använt tecken som [ och $.
Post Reply