Bahnhof wireguard - antal uppkopplingar mm

Vår huvudtjänst.
Post Reply
gostal
Posts: 16
Joined: Sun 24 May 2020, 09:55

Bahnhof wireguard - antal uppkopplingar mm

Post by gostal »

Hej!

På Integritys hemsidor står att man som Bahnhofkund kan ladda ned 5 certifikat för wireguard. Det är inget man får intryck av på Bahnhofs hemsidor utan det enda som står är 10 uppkopplingar för Integrity VPN. På Bahnhofs kom-igång-sida för VPN får man tre alternativ Open VPN, PPTP samt Wireguard. Vore bra om informationen ensades mellan Integrity och Bahnhof.

En fråga om certifikaten har jag oxå: Jag har en dualboot laptop med windows och linux. Går det att använda samma certifikat för båda OS-en eller ryker två stycken för jag antar att de är maskinspecifika, rätta mig om jag har fel. Jag vet inte om maskinspecifik innefattar både hårdvara och OS eller bara hårdvara.

Ber om ursäkt om dessa frågor redan ställts och fått svar. Jag försökte söka men orden Bahnhof och wireguard var för vanliga och ignorerades av sökmotorn.

Hälsningar
Gösta
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: Bahnhof wireguard - antal uppkopplingar mm

Post by Markus »

Det går bra ladda ner samma konfigurationsfil och sedan kopiera den till flera olika enheter. Dock bör du undvika att koppla upp med samma konfiguration/nyckel samtidigt.

Jo det stämmer openvpn/pptp tillåts max 10 anslutningar. Med wireguard har vi satt en gräns på 5st. Det skulle kanske behövas se över.
kw....
Posts: 11
Joined: Wed 11 March 2020, 00:35

Re: Bahnhof wireguard - antal uppkopplingar mm

Post by kw.... »

Jag förstår faktiskt inte heller logiken. Kontaktade Bahnhof och frågade varför de uppger att jag har 10 rättigheter. I realiteten har jag bara fem. Det måste ju ändå vara upp till mig om jag vill använda open vpn eller wireguard. Så blir glad att ni tänker se över det.

Annars måste det framgå i Bahnhofs beskrivning att man har rätt till 5 enheter under wireguard.
Post Reply