winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Vår huvudtjänst.
matshj
Posts: 1
Joined: Sun 17 November 2019, 19:17

winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by matshj »

Hej!
Jag försöker skapa en konfigurationsfil för winguard mha av mitt inloggning som jag har fått via Bahnhof för inloggning på Lex-vpn. Men jag jag får bara felmeddelandet "Wrong username or password".

Visst är det samma inloggning som på LEX vpn eller är det ett annat login som gäller?
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Markus »

För att kunna använda wireguard krävs det ett betalande integrityVPN konto. Lex konto kan dessvärre inte skapa något wireguard konto.
Islandern
Posts: 6
Joined: Thu 3 October 2019, 07:01

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Islandern »

Jag hade också problem att skapa konfigurationsfil. Loggade in med mitt Integrity VPN (betalkonto). Gjorde kongigurationsfilen och scannade QR-koden till min androidenhet. Det fungerade fint.

Gjorde om proceduren för att få config.-filen till Wiregaurd installerat på datorn.

I Microsoft Edge står det "Det gick inte att ladda ned integrity_vpn.conf.". Alltså i Edge gick det att scanna QR-koden (och den fungerar) men inte ladda ner config.-filen, vilket känns märkligt.

När jag testade i Crome gick det bra att få ner config.-filen fint.

Någon som fått det att fungera i Edge eller?
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Haarigphung »

Admin får ursäkta mig, har postat samma fråga/problem i två trådar då jag inte vet vilken som är rätt- samma problem-det går inte att ladda ned konfigurationsfilen. jag har Bahnhof integrity VPN (jag betalar!), när jag skriver in rätt lösenord och användarnamn får jag meddelandet "wrong username or password"
jag har provar Safari och Chrome.OS- macOS10.15.1.Jag har provat uppdatera lösenordet, jag har bett Bahnhofs kundtjänst kolla att inloggning och lösen ord stämmer- de kan heller inte logga in. väldigt irriterande. borde vara fler som har samma problem? Vore toppen om någon har en lösning!
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Markus »

Kan du logga in på OpenVPN tjänsten?
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Haarigphung »

Markus wrote: Fri 6 December 2019, 10:22 Kan du logga in på OpenVPN tjänsten?
Jepp, jag har dessutom provat att ladda ned configfilen. med och utan tunnelblick aktiverat.
Markus
Posts: 85
Joined: Thu 10 January 2019, 12:17
Location: Stockholm

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Markus »

Haarigphung wrote: Fri 6 December 2019, 10:27
Markus wrote: Fri 6 December 2019, 10:22 Kan du logga in på OpenVPN tjänsten?
Jepp, jag har dessutom provat att ladda ned configfilen. med och utan tunnelblick aktiverat.
Ser inget problem här. Vi har även folk som registrerat sig på wireguard senaste timmen här.
Kan du pma mig ditt användarnamn så kan jag kolla närmare.
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Haarigphung »

Jag skickade mitt användarnamn som pm till dig.
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: Wireguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Haarigphung »

Om någon undrar eller har samma problem så har inte Bahnhof eller deras kontaktperson på Integrity hittat någon lösning eller vad som är fel än.
Haarigphung
Posts: 12
Joined: Fri 6 December 2019, 08:24
Location: Lerum

Re: winguard, kan inte skapa konfigurationsfil

Post by Haarigphung »

mitt problem har löst sig! :D tyvärr har jag inget svar på vad som var fel och jag har inte fått något meddelande från Bahnhof eller integrity om vad det skulle kunna varit. efter att ha kontaktat kundtjänst för 32 a gången(bahnhof) igår så funkade inloggningen plötsligt med samma lösen och samma användarnamn efter några timmar var ren slump att jag fick igång min gamla mac och provade om det gick där. Wireguard funkar otroligt bra- igår hade jag tom bättre hastighet med än utan. :lol:
Post Reply