Wireguard är bara timmar från att lanseras officiellt från vår sida, så jag startar den här tråden där ni användare gärna får berätta vad ni får för hastigheter - med och utan Wireguard!
Rå hastighet från ISPn: 156/11,7 Mbps:
Hastighet med VPN via Wireguard: 134/11,2 Mbps:
Skaffa Wireguard här!
Hastigheter med Wireguard - posta era resultat!
Re: Hastigheter med Wireguard - posta era resultat!
Win7 > Wireguard
Det kanske är fel ställe att posta detta, men jag installerade Wireguard och provade därefter. integrity.st, tradera.com och ebay.de kom jag inte fram till, däremot smhi.se och bredbandskollen.se. Men på bredbandskollen gick det inte att kolla hastigheten. Vad göra?
Så ska det förstås inte vara. Vilket Operativsystem/Enhet använder du dig av?Roffe4 wrote: ↑Fri 15 November 2019, 13:04 Det kanske är fel ställe att posta detta, men jag installerade Wireguard och provade därefter. integrity.st, tradera.com och ebay.de kom jag inte fram till, däremot smhi.se och bredbandskollen.se. Men på bredbandskollen gick det inte att kolla hastigheten. Vad göra?
Kollar man smhi och bredbandskollen så har dom ipv6 medans dom andra sajter du nämner endast kör ipv4. Verkar som du fått något strul med ipv4.
Har du någon annan vpn igång te.x openvpn eller pptp?
Jag kör Windows på bordsdator. Men jag tror jag kommit på felet. När jag kopplade upp mig via Wireguard var jag routad via OpenVPN. Nu provade jag att koppla ned den och sedan koppla in på Wireguard och då fungerar det.
Utan VPN: 94,8/94,9 Mbps
Med VPN via WireGuard (v0.0.35): 90,7/90,7 Mbps
Windows 10 (1903)
Med VPN via WireGuard (v0.0.35): 90,7/90,7 Mbps
Windows 10 (1903)
Med erat wireguard.
Grymt bra!
-
Jag fick dessa hastigheter med Bahnhof(1 Gbps) + Wireguard.
https://www.speedtest.net/my-result/d/f ... 244e54fc5e
https://www.speedtest.net/my-result/d/f ... 244e54fc5e