Angående "Uppgradering av forumet och striktare spamkontroll"

Vår huvudtjänst.
Post Reply
Barilla
Posts: 2
Joined: Tue 2 January 2018, 13:10

Angående "Uppgradering av forumet och striktare spamkontroll"

Post by Barilla »

Enligt informationen från Admin som postades här:
viewtopic.php?f=6&t=364
har ett helt gäng spam-konton raderats. Det innebär att en hel del andra konton också försvann, vilket gör att en del trådar som finns, saknar inlägg.
Finns det några planer att återställa dessa poster? Om inte, bör någon gå igenom alla trådar och se så att det informationen är relevant och att det tydligt framgår vad som diskuterats. En del trådar saknar orginalposten och då blir svaren blir väldigt kryptiska då man inte har en aning om vad målet är.
admin
Site Admin
Posts: 50
Joined: Thu 19 January 2017, 11:22

Re: Angående "Uppgradering av forumet och striktare spamkontroll"

Post by admin »

Tack för påpekandet, det var ju inte bra. Jag raderade hundratals spamanvändare och det verkar som att vissa riktiga användare slank med fast jag försökte vara försiktig.

Har du exempel på var riktiga inlägg försvunnit? Jag hittar Synology NAS + VPN, där våra killar uppenbart svarar på en fråga som raderats. Synd, men eftersom viss användbar info ändå finns i tråden låter jag den vara kvar. Och jag ska se om vi kan återställa originalposten, det vore ju det bästa.
Barilla
Posts: 2
Joined: Tue 2 January 2018, 13:10

Re: Angående "Uppgradering av forumet och striktare spamkontroll"

Post by Barilla »

Jag startade Ingen moderator?
Mitt konto och mina inlägg blev raderade (samma användarnamn som jag registrerade igår).
Det verkar trots allt bara vara dessa två trådar, så det är ingen större skada skedd. Svaret finns väl beskrivet i den tråd du länkade till, men huvudfrågan har försvunnit. Kan bli konstigt vid sökmotorindexering om bara svaret finns men ingen fråga :D
admin
Site Admin
Posts: 50
Joined: Thu 19 January 2017, 11:22

Re: Angående "Uppgradering av forumet och striktare spamkontroll"

Post by admin »

Det verkar dessvärre som att inläggen är permanent raderade - jag gick verkligen fram med storsläggan. Så vi får leva med det. Ber om ursäkt och hoppas du ändå kommer få nytta av forumet!
Post Reply