Proxy

Vår huvudtjänst.
Post Reply
Sir-Oni
Posts: 5
Joined: Thu 17 August 2017, 09:17

Proxy

Post by Sir-Oni »

Tja jag Siter i utlandet och undrar om ni har en proxy till gängli som man kan använda är i Kina nämligen då där funkar inte allt
Payerl
Posts: 44
Joined: Wed 8 February 2017, 07:16

Re: Proxy

Post by Payerl »

Går det altså inte att ansluta direkt till servrarna? Har de altså blockerat dessa servrar med i kina? :o
Sir-Oni
Posts: 5
Joined: Thu 17 August 2017, 09:17

Re: Proxy

Post by Sir-Oni »

Allt med google och Facebook är blockad av the gratefirewall
Last edited by Sir-Oni on Thu 17 August 2017, 15:35, edited 1 time in total.
Sir-Oni
Posts: 5
Joined: Thu 17 August 2017, 09:17

Re: Proxy

Post by Sir-Oni »

Jo vpn funkar i bland men när jag får i gång det kan jag endå inte surfa in på dessa Siter
Payerl
Posts: 44
Joined: Wed 8 February 2017, 07:16

Re: Proxy

Post by Payerl »

Okej då är jag med... Så vissa DNS-uppslag blockeras antagligen alltså?
Har inte jättebra koll tyvärr hur man kringgår censur i Kina med VPN.. speciellt som Kina nu ska trappa upp sin blockering och göra det olagligt med VPN:s,,,
https://www.engadget.com/2017/01/23/chi ... -approval/

Fattar det som att VPN:et fungerar men att hämta sidor som blockeras i Kina fungerar inte?
Sir-Oni
Posts: 5
Joined: Thu 17 August 2017, 09:17

Re: Proxy

Post by Sir-Oni »

Japp på datorn funkar det inte men när jag var på flygplatsen fick i gång openvpn med mobilen då funkade allt och kom åt det mässta
Payerl
Posts: 44
Joined: Wed 8 February 2017, 07:16

Re: Proxy

Post by Payerl »

När du är ansluten till VPN:et (och inte kan komma åt facebook) vad säger då integrity.st samt doileak.com?
Sir-Oni
Posts: 5
Joined: Thu 17 August 2017, 09:17

Re: Proxy

Post by Sir-Oni »

Integritet.st säger jag är ok men den andra sidan har jag inte kollat än
Payerl
Posts: 44
Joined: Wed 8 February 2017, 07:16

Re: Proxy

Post by Payerl »

Kolla den med! Anledningen är att den kollar om du läcker din ip-adress eller dns-adress med mer. Känns som att nåt sånt måste vara till grund för ditt problem för annars förstår jag inte varför de kan blocka dig.

Sen en varning.. Tänk på att du begår en brottslig handling i Kina genom att använda vpn numera.. Hur sjukt det än är!
Post Reply